loader image
Marketing ügynökség vagy alkalmazás
Marketing ügynökség vagy alkalmazás

Ügynökség vagy alkalmazottak? Az örök dilemma

A vállalkozás méretétől függetlenül állandó kétségek övezik a marketing témakörét, jobban mondva azt, hogy ki foglalkozzon vele: legyen egyetlen belsős kolléga vagy szervezzük ki egy marketingügynökségnek? Melyik éri meg jobban? Milyen érvek szólnak az ügynökség mellett? Legújabb bejegyzésünkben ezt a témát járjuk körül!

Az általános eset: polihisztor szindróma

Nem egyszer fordultak már hozzánk úgy ügyfelek, hogy segítsünk, mert valaki ugyan vállalta a weboldaluk elkészítését, de az sem funkcionálisan, sem pedig technikailag nem megfelelő. Sok esetben ez történik, amikor házon belül vagy ugyan házon kívül, de az „egyik ismerős ismerősével” dolgozunk, aki „dobott már össze pár weblapot” – állítólag. Nos, ezen pedig nem érdemes spórolni, hiszen ez lesz az a felület, amelyen keresztül bevételt szeretnénk generálni. Nem beszélve arról, hogy így nem csak pénzt, de rengeteg időt is veszítünk, ráadásul értelmetlenül, mert a végeredmény a legtöbb esetben közel s távol sem olyan, mint amilyen az elvárható lenne a 21. század online marketing köré épülő világában.

De bárhogy is legyen, egyet biztosan leszögezhetünk: legyen szó alkalmazottról vagy ügynökségről, nem mindegy, hogy ki és milyen minőségben „viszi” a céged marketingjét.

Marketing ügynökség vagy alkalmazás

Miért érdemes ügynökség mellett döntenünk?

Mert bár bizonyos esetekben drágábbnak tűnhet az ügynökséggel való együttműködés, az igazság az, hogy sokszor ez a „többletköltség” megtérül. Hiszen gondoljunk csak bele, hogyha építkezünk, ott sem igazán szeretnénk, ha az kötné be a vízvezetékeket, aki a festést vagy a tetőt csinálja – hacsaknem valóban tisztességgel kitanulta az illető az adott szakmákat.

A realitás azonban azt mutatja, hogy a legtöbb ember bizonyos területekre szakosodik, így az ügynökség kézenfekvő megoldás, hiszen szakemberek „olvasztótégelye”, akik más-más területeken jeleskednek. Ki a grafikai anyagok elkészítésében, ki a CPC hirdetésekben, ki pedig a szövegírásban vagy a weboldal fejlesztésben.

Bár egy belső marketinges kollégának elméletben több munkát tudunk kiszervezni relatíve olcsóbban, képtelenség, hogy mindent meg tudjon csinálni – ráadásul közel azonos minőségben. Nem beszélve arról, hogy nincs olyan alkalmazott, aki a napi 8 órából 8-at ledolgozna. Lássuk be, a belsős kollégának sokkal kevésbé érdeke, hogy be legyen fejezve minden feladat, hiszen fix fizetésért dolgozik, míg a marketingügynökség a ténylegesen elvégzett munkáért kapja a díját.

Konklúzió

Ügynökség mellett dönteni az alábbi esetekben érdemes:

  • ha képesek vagyunk megbízni a szakértelmükben (amennyire triviálisnak hangzik, sokszor éppen annyira nem az, pedig a bizalom rendkívül fontos az együttműködés során)
  • ha fontosak neked a legújabb trendek és lehetőségek kiaknázása (például a korábbi cikkünkben említett Google Shopping kampányok)
  • Ha tudjuk már, hogy milyen típusú szolgáltatás(ok)ra van szükségünk, például a közösségi médiás jelenlétünket szeretnénk erősíteni vagy egy jól felépített online kampánnyal növelnénk webshopunkban a konverziókat. Minden ügynökség más-más területekre helyezi a fókuszt: nézd meg a referenciáikat, és döntsd el, hogy ez fekszik-e neked és a vállalkozásodnak.
  • Ha legalább 4-5 szakember kompetenciájára lenne szükséged (például kéne neked egy grafikus, egy webfejlesztő, egy szövegíró és egy kampánykezelő is)

 

Lehetséges hátrányok:

  • Kommunikációs akadályok lehetnek: nem érti meg egymást az ügyfél és az ügynökség – ezért törekszik Marketinges Erika már az elejétől a nyílt kommunikációra, hiszen mi a tőled kapott információk alapján (is) dolgozunk csapatommal, ezért ez kritikus pont az együttműködésben
  • Egy ügynökség több ügyféllel is dolgozik egyszerre, így a figyelem megosztott lehet

Legutóbbi blogbejegyzéseink:

Általános ajánlatkérés
Miben segíthetek?
Kapcsolatfelvételi adatok
Üzenetküldés
környezetbarát iroda
állatbarát iroda

Copyright © 2023 – Minden jog fenntartva – rev.2.29

Közösségi média oldalkezelést szeretnék
Hirdetéskezelést szeretnék