A vállalkozás méretétől függetlenül állandó kétségek övezik a marketing témakörét, jobban mondva azt, hogy ki foglalkozzon vele: legyen egyetlen belsős kolléga vagy szervezzük ki egy marketingügynökségnek? Melyik éri meg jobban? Milyen érvek szólnak az ügynökség mellett? Legújabb bejegyzésünkben ezt a témát járjuk körül!
Nem egyszer fordultak már hozzánk úgy ügyfelek, hogy segítsünk, mert valaki ugyan vállalta a weboldaluk elkészítését, de az sem funkcionálisan, sem pedig technikailag nem megfelelő. Sok esetben ez történik, amikor házon belül vagy ugyan házon kívül, de az „egyik ismerős ismerősével” dolgozunk, aki „dobott már össze pár weblapot” – állítólag. Nos, ezen pedig nem érdemes spórolni, hiszen ez lesz az a felület, amelyen keresztül bevételt szeretnénk generálni. Nem beszélve arról, hogy így nem csak pénzt, de rengeteg időt is veszítünk, ráadásul értelmetlenül, mert a végeredmény a legtöbb esetben közel s távol sem olyan, mint amilyen az elvárható lenne a 21. század online marketing köré épülő világában.
De bárhogy is legyen, egyet biztosan leszögezhetünk: legyen szó alkalmazottról vagy ügynökségről, nem mindegy, hogy ki és milyen minőségben „viszi” a céged marketingjét.
Mert bár bizonyos esetekben drágábbnak tűnhet az ügynökséggel való együttműködés, az igazság az, hogy sokszor ez a „többletköltség” megtérül. Hiszen gondoljunk csak bele, hogyha építkezünk, ott sem igazán szeretnénk, ha az kötné be a vízvezetékeket, aki a festést vagy a tetőt csinálja – hacsaknem valóban tisztességgel kitanulta az illető az adott szakmákat.
A realitás azonban azt mutatja, hogy a legtöbb ember bizonyos területekre szakosodik, így az ügynökség kézenfekvő megoldás, hiszen szakemberek „olvasztótégelye”, akik más-más területeken jeleskednek. Ki a grafikai anyagok elkészítésében, ki a CPC hirdetésekben, ki pedig a szövegírásban vagy a weboldal fejlesztésben.
Bár egy belső marketinges kollégának elméletben több munkát tudunk kiszervezni relatíve olcsóbban, képtelenség, hogy mindent meg tudjon csinálni – ráadásul közel azonos minőségben. Nem beszélve arról, hogy nincs olyan alkalmazott, aki a napi 8 órából 8-at ledolgozna. Lássuk be, a belsős kollégának sokkal kevésbé érdeke, hogy be legyen fejezve minden feladat, hiszen fix fizetésért dolgozik, míg a marketingügynökség a ténylegesen elvégzett munkáért kapja a díját.
Ügynökség mellett dönteni az alábbi esetekben érdemes:
Lehetséges hátrányok:
Kövess Facebook-on! LinkedIn-en! Instagram-on! YouTube-on! TikTok-on!
Szolgáltatások:
Süti | Időtartam | Leírás |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |