loader image

Ezzel a "kis" dologgal is ronthatsz a hirdetéseid teljesítményén: ezért fontos a kapcsolatfelvételi űrlap

A kapcsolatfelvételi űrlap szerepét hajlamosak lehetünk alábecsülni. Főleg akkor, ha nem mi kezeljük a vállalkozásunk Google hirdetéseit, és ezáltal nem igazán látunk bele a rendszer működésébe. Márpedig a marketing világában minden mindennel összefügg, így az olyan “kis” dolgok is nagy hatással lehetnek a hatékonyságra, mint amilyen a kapcsolatfelvételi űrlap. Most elmondjuk, hogyan!

Hogyan befolyásolja a kapcsolatfelvételi űrlap a Google hirdetések teljesítményét?

Ha nincs kapcsolatfelvételi űrlap, akkor nincs pontos mérés sem. Márpedig a pontos mérés és statisztika kiemelt szerepet tölt be a Google hirdetések optimalizálásában – ezáltal pedig a hatékonyságukat illetően. Ha nem tudjuk, mi működik és mi nem, akkor csak találgatunk – és nem mellesleg így a hirdetések költséghatékonysága is jelentősen csökkenhet.

A kapcsolatfelvételi űrlap szerepét egy gyakorlati példával szemléltetnénk:

Tegyük fel, hogy teraszok építésével foglalkozik a vállalkozásod, és Google Ads hirdetéseken keresztül szeretnéd elérni a potenciális vásárlókat. Szép számmal rá is kattintanak a hirdetésedre, de az érkezőoldalon nincs kapcsolatfelvételi űrlap, csupán elérhetőségek (telefonszám, e-mail cím). Nos, még ha kattinthatóak is ezek a gombok, akkor is elég fals eredményt hozhatnak.

Tegyük fel, hogy teraszok építésével foglalkozik a vállalkozásod, és Google Ads hirdetéseken keresztül szeretnéd elérni a potenciális vásárlókat. Szép számmal rá is kattintanak a hirdetésedre, de az érkezőoldalon nincs kapcsolatfelvételi űrlap, csupán elérhetőségek (telefonszám, e-mail cím). Nos, még ha kattinthatóak is ezek a gombok, akkor is elég fals eredményt hozhatnak.

Miért? Mert nem tudjuk biztosan, hogy valóban megtörtént-e a kapcsolatfelvétel.

Ezt ugyanis csak a kapcsolatfelvételi űrlappal lehet pontosan mérni, hiszen a rendszer kizárólag a ténylegesen elküldött űrlapokat “veszi fel” a statisztikába – tehát azokat az eseteket, amikor betöltődött a köszönőoldal és így az űrlap valóban elküldésre került.

Nem beszélve arról, hogy így a vevő számára nem biztosítunk egy nagyon lényegi dolgot: a kényelmes és gyors kapcsolatfelvételt. Ez pedig mondanunk sem kell, hogy mennyire fontos manapság, amikor 5-6 másodpercet sem szívesen várunk például arra, hogy egy weboldal betöltődjön. Nem szeretünk e-mail-ek megfogalmazására időt fecsérelni, ha nem muszáj, ahogy ide-oda kattintgatni sem akarunk, hogy kibogarásszunk néhány információt, ha nem muszáj.

Mire jó még a kapcsolatfelvételi űrlap?

Bár a neve alapján sokan csak a “név, e-mail cím, üzenet” részre asszociálnak, a kapcsolatfelvételi űrlap közel sem csak kapcsolatfelvételre alkalmas. Éppen ezért a “kapcsolat-teremtő űrlap” talán pontosabban (és kicsit költőibben 💁‍♀️) írja le ennek a szekciónak a szerepét – legalábbis, ha a marketing szempontjából vizsgáljuk.

Ahhoz pedig, hogy még mélyrehatóbban megértsük, miért is olyan fontos ez a Google hirdetés szempontjából, fontos, hogy ismerjük a különböző típusait is. Az alábbiakban összeszedtük ezeket!

Hagyományos kapcsolatfelvételi űrlap

Kérdések, kérések, érdeklődések gyors fogadására szolgál. Ez az első lépés, ahol a látogató kifejezi az érdeklődését a termékeink vagy szolgáltatásaink iránt – és mi pedig lehetőséget kapunk a válaszadásra, akár személyre szabott formában. Általában név, e-mail cím és üzenet részből áll, illetve 1-2 egyéb releváns kérdésből.

Hírlevél feliratkozás űrlap

A kapcsolatteremtés egyik legjobb módja, különösen hosszabb távú ügyfélkapcsolat kiépítéséhez. Ezzel az egyszerű eszközzel új és visszatérő vevőkre egyaránt szert tehetsz. Érdemes lehet kedvezménnyel (például egy 10%-os kuponnal) is ösztönözni a feliratkozást.

Ajánlatkérő űrlap

Ez kritikus szerepet tölt be a leadgenerálásban, ráadásul ezzel akár elképesztő mértékben megkönnyíthetjük a munkánkat. Hiszen már előre begyűjthetjük a válaszokat azokra a kérdésekre, amelyeket az érdeklődőktől nagy eséllyel megkérdeznénk, vagy éppen olyan adatokat, amelyek szükségesek ahhoz, hogy pontos árajánlatot tudjunk adni.

Esemény regisztráció

Ha egy rendezvényt vagy valamilyen különleges online eseményt (például workshopot, konferenciát tartunk), a kapcsolatfelvételi űrlap akkor is rendkívül hasznos lehet. Kiváltképp akkor, ha egy ingyenes eseménnyel szeretnénk például e-mail listát kiépíteni vagy érdeklődőket előszűrni.

Milyen szempontokra figyelj a kapcsolatfelvételi űrlap létrehozásánál?

Az alábbiakban röviden összeszedtük azokat a fontos szempontokat, amelyekre a kapcsolatfelvételi űrlap esetén figyelned kell:

  • Adatkezelési tájékoztató: a hatályos jogszabályok értelmében kötelező lehetőséget biztosítani arra, hogy a látogató áttekinthesse és elfogadhassa az adatkezelési tájékoztatót, mielőtt elküldené az űrlapot. Ez általában egy pipálható négyzet mellett jelenik meg egyértelmű, közérthető szöveggel, pl.: „Elolvastam és elfogadom az adatkezelési tájékoztatót” – lehetőleg kattintható linkkel.

  • Rövid, lényegretörő: ne legyenek benne bonyolult, hosszú szövegek vagy érthetetlen, nehezen megválaszolható kérdések. Ha pedig valamilyen opcionális kérdés van, akkor tegyük lehetővé, hogy ezt a blokkot üresen hagyva is el tudja küldeni a látogató az űrlapot.

  • Visszaigazoló üzenet: mindannyian szeretjük a visszaigazolást, ez ugyanis biztosít róla minket, hogy a megfelelő módon jártunk el, és az üzenetünk (/rendelésünk) célba ért. Egy köszönőoldal vagy egy rövid visszaigazoló e-mail elegendő lehet (Pl.: Köszönjük, hogy érdeklődtél a szolgáltatásaink iránt, hamarosan felvesszük veled a kapcsolatot!)

Szeretnél szakértő segítséget? Tudj meg többet szolgáltatásunkról: 

Ügynökségünk hivatalos Google Partner

Mit jelent ez?
Dióhéjban ez azt jelenti, hogy a hirdetéskezelési szolgáltatásunk elérte az egyik legmagasabb kitüntetést, így a Google által bizonyítottan maximalizáljuk az ügyfeleink kampányainak sikerességét.

Legutóbbi blogbejegyzéseink:

Üzenetküldés
Általános ajánlatkérés
Miben segíthetek?
Kapcsolatfelvételi adatok
környezetbarát iroda
állatbarát iroda

Copyright © 2025 – Minden jog fenntartva – rev.2.52

Közösségi média oldalkezelést szeretnék
Hirdetéskezelést szeretnék