Szeretnél belevágni az online kereskedelembe, és végre megvalósítani az álmodat? Esetleg már megvan a tökéletes üzleti ötlet, elkezdődött a webfejlesztés, de még vívódsz a termékkínálaton? Sokat kisebb fókusszal vagy keveset nagyobb fókusszal? Kezdő webshopoknál gyakran az előbbi felé billen a mérleg, és ezáltal nehezebb és hosszadalmasabb utat jár be a vállalkozás a sikerhez vezető úton. Egy induló webshop esetén pedig sokszor célravezetőbb kevesebb termékkel kezdeni, hiszen így nem csak időt, de pénzt is spórolhatunk – még ha elsőre úgy is tűnik, hogy nem vagyunk „sikerre ítélve” szerény kínálatunkkal.
Ha nem többszáz árucikkel szeretnél azonnal indítani, akkor több időd marad majd a markertingre, a termékfejlesztésre vagy a megfelelő beszállítók felkutatására is. Nem beszélve arról, hogy sokkal egyszerűbben találsz majd réspiacot, ugyanis nem kell rengeteg termékre és árucsoportra egyszerre összpontosítanod. Abban a kis szegmensben, ahol jelen vagy, könnyebb dolgod lesz, hiszen nem kell a webshopból mindenre hirdetned és keresőoptimalizálnod, ahogy nem kell többszáz dologról kommunikálnod sem. Egy-egy termék népszerűsítésével kísérletezhetsz, kisebb-nagyobb büdzsével (vagy éppen organikusan), így biztosan pontosabb képet kapsz majd a célcsoportodról is.
Nem csak a piac és a versenytársaid kapcsán szükséges mélyebb betekintést nyerned. Mert bár triviálisnak hangzik, ahhoz, hogy hosszútávon sikeres tudj lenni, a vevőidet és a termékeidet is mélyrehatóan ismerned kell. Gondolj csak bele, gyorsan összerántasz például egy dropshipping üzletet többszáz árucikkel, de fogalmad sincs arról, hogy milyen konkrét jellemzőkkel és előnyökkel rendelkeznek a webshopodban kínált termékek, milyen a minőségük, illetve mennyi az élettartamuk. Nos, hamar léket kaphat így a hajó, főleg az internet korában, ahol a potenciális vevőid percek alatt találnak meggyőzőbb alternatívát, és másodpercek leforgása alatt „egycsillagozzák” a termékedet vagy a szolgáltatásodat. És már süllyed is a hajó.
Ha kevesebb termékkel indítod el a webshopodat, akkor gyorsabban tudsz majd reagálni az aktuális trendekre is, és könnyedén meg tudod változtatni (vagy ki tudod egészíteni) a termékpalettádat. Ahogy egyre tudatosabbá válunk a mindennapi döntéseink tekintetében, úgy egyre tudatosabbá kezdünk válni a vásárlásaink során is. Már legtöbbünk nem szakítja le feleslegesen a tizenhatodik egyszerhasználatos nejlonzacskót csak azért, hogy két szem banán is be legyen csomagolva, és ha tehetjük, igyekszünk friss, hazai termékeket beszerezni.
Utánajárunk a cégek gyakorlatainak és annak, hogy megbízható, felelős „partnerrel” van-e dolgunk. Tájékozódunk és kifejtjük a véleményünket a vásárlással és a használattal kapcsolatos élményeinkről fórumokon, élőszóban vagy a közösségi platformokon.
Az online kommunikáció és a social media térnyerésével egyre több hobbi kézműves, cukrász, életmódtanácsadó vagy éppen vegán séf kezdte el értékesíteni a termékeit vagy szolgáltatásait egy egyre bővülő vevőkörnek. A kisebb vállalkozások pedig nem csak költség- és időhatékonyabbak, de nagyobb szimpátiát is keltenek, hiszen a vásárlók tudják, nem egy multinacionális nagyvállalatot támogatnak a pénzükkel, hanem egy kis üzletet, ahol legtöbbször személyes törődést és kiemelkedő ügyfélkezelést élvezhetnek. Éppen ezért nem csakhogy nem kell „szégyenkeznünk” a szerény termékmennyiség miatt a webshopunkban, de még az előnyünkre is fordíthatjuk azt, ha megfelelően kommunikálunk.
Kövess Facebook-on! LinkedIn-en! Instagram-on! YouTube-on! TikTok-on!
Szolgáltatások:
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |