„Az hogy a Google Ads hirdetéseid teljesítménye jó vagy rossz a kampány céljainak a függvénye” – olvasható sok szakmai cikk felütéseként. Na de biztos, hogy ilyen egyszerű lenne az egész? A válasz természetesen az, hogy nem. A Google egy roppant bonyolult, folyamatosan változó algoritmusokon alapuló rendszer, így néha még a szakemberek is csak a sötétben tapogatóznak – bár ők lényegével több sikerrel, mint a laikusok.
És bár sokszor lelhető meg a probléma oka a kampány kreatív anyagában vagy a hirdetésbeállításokban, az igazság az, hogy egy jó (vagy akár kiváló) Google Ads hirdetés önmagában nem elegendő, sőt: amennyiben nem jó a termék vagy a szolgáltatás, amelyet kínálsz; nem megfelelő minőségű a weboldalad; nem jól áraztad be a termékeidet; vagy éppen nincs jól meghatározva a célcsoportod, nem túl sok jóra számíthatsz majd.
Persze, mint ahogy semmi a világon, ez sem fekete-fehér. Még ha jók is a termékeid és a weboldalad, megfelelő az árazásod és a célzás, akkor sem valószínű, hogy konzisztens lesz a hirdetéseid teljesítménye: ennek pedig nem csak a Google komplex rendszere az oka, hanem a folyamatosan végbemenő gazdasági változások, a fogyasztói szokások átalakulása, valamint a versenytársak megszaporodása az online térben.
Sajnos vége annak a cirka 10 évnek (R.I.P. 2005-2015), amikor is bármilyen (kicsit jobb) tartalommal vagy kampánnyal ki tudtál tűnni a konkurenseid közül, és mindössze párezer forinttal olyat szólt a Google vagy a Facebook hirdetésed, hogy nem győzted a sok megrendelést teljesíteni. Hiszen gondolj csak bele: a versenytársaid nagy részének még weboldala sem volt, nemhogy hirdetési fiókja.
Nos, egyre több és több vállalkozás költözött át az online térbe részlegesen vagy teljes egészében, így egyre több hirdető jelent meg a Google rendszerén. A hirdetési árak felszöktek, a konverziós arányok pedig elkezdtek lefelé kúszni. Egyre egyértelműbbé vált, hogy csak az marad életben, aki megnyerő ajánlattal tud előállni, és valóban kiemelkedő stratégiát alkalmaz.
Ráadásul az évek elteltével a keresési szokások is megváltoztak, jobban mondva folyamatosan változásban vannak. A Google rendszerén futtatott search kampányok (azaz keresési hirdetések) esetén igaz, hogyha többen keresnek rá egy általunk megcélzott kulcsszóra, az általában azt jelenti, hogy a kínálat nagy, így a kattintási költség is magasabb lehet.
És ez természetesen fordítva is igaz. Éppen ezért lehet az, hogy korábban ugyan nagy sikereket értünk el egy bizonyos kulcsszóval vagy kulcsszavakkal, most mégsem hasít úgy a kampány.
A jó hír az, hogy van! Azonban ehhez sokkal egzaktabb stratégiára van szükséged, mint korábban, illetve kulcsfontosságú, hogy ne csak pusztán „jó” legyen a terméked vagy a szolgáltatásod, hanem legyen valami kommunikálható versenyelőnyöd is. Amennyiben úgy érzed, hogy rendelkezel ezzel a „plusszal”, mindenképpen érdemes befektetned a Google hirdetésekbe, hiszen jó alapokkal és a megfelelő szakértelemmel nagy valószínűséggel ki lehet hozni a vállalkozásodból a maximumot a hirdetések tekintetében.
Kövess Facebook-on! LinkedIn-en! Instagram-on! YouTube-on! TikTok-on!
Szolgáltatások:
Süti | Időtartam | Leírás |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |