loader image
Sosem volt még akkora jelentősége a vizualitásnak a marketingben, mint napjainkban: brandek tömkelege harcol a figyelemért a különböző online felületeken, és csábítóbbnál-csábítóbb kompozíciókkal próbálják megnyerni a fogyasztókat.
De vajon tényleg szükség lenne a professzionális fotókra? Most megosztjuk a pro-kontra érveinket a mobilos és a professzionális képek kapcsán.

Pro-kontra: mobillal fotózás vs. professzionális képek

Sosem volt még akkora jelentősége a vizualitásnak a marketingben, mint napjainkban: brandek tömkelege harcol a figyelemért a különböző online felületeken, és csábítóbbnál-csábítóbb kompozíciókkal próbálják megnyerni a fogyasztókat.  Éppen ezért nem meglepő, hogy a fotók kérdésköre állandóan visszatérő dilemma egy vállalkozás életében. Ahhoz ugyanis, hogy sikeres marketing gépezetünk legyen, elengedhetetlen, hogy friss, érdekes vagy éppen szórakoztató vizuális tartalmakkal lássuk el a potenciális vevőinket.

De vajon tényleg szükség lenne a professzionális fotókra? Most megosztjuk a pro-kontra érveinket a mobilos és a professzionális képek kapcsán.

Megéri egy profi fotós az árát?

Az, hogy mi éri meg az árát rendkívül szubjektív. Valakinek például megéri megvásárolni egy 0.5 literes Voss ásványvizet cirka 1400 forintért, míg más csak felnevet ezt az árat hallva. Noha egy professzionális fotósnál azért markánsabb különbségek vannak, mint két ásványvíz esetén – és a szájízünk is más lehet a végeredményt követően-, itt is főként a személyes meggyőződésünk dönt.

Azt azonban biztosan elmondhatjuk, hogy mi az, ami NEM éri meg az árát, ez pedig egy ügynökség és/vagy „fotós”, aki busás áron TELEFONNAL készíti el a vállalkozásunk számára a képeket. Ez természetesen nem csak roppant amatőr, de felvet számos technikai kérdést is: hogyan fog mutatni például a weboldalon egy lényegével kisebb felbontású fotó? Vagy mit várhatunk egy mobilos képekből összeállított szórólaptól?

Az igazság ugyanis az, hogy hiába mutat jól a mobiltelefon kijelzőjén az elkészült anyag, össze sem hasonlítható egy professzionális kamerával készített fotókkal – főleg, ha a különböző marketing célzattal készített tartalmakról van szó.

A legfontosabb és/vagy legnagyobb presztízst hordozó tartalmak elkészítését, úgy mint a nagyobb weboldal fotók, a katalógushoz/szórólaphoz használt képet, plakáthoz szükséges képek.

Akkor mire jók a mobilos fotók?

A mobilos fotókról természetesen nem kell lemondanunk, már csak azért sem, mert számos esetben ez a legideálisabb választás nem csak egy kkv, de akár egy nagyobb cég számára is. Ilyenek például az életképek vagy az aktualitások, amiket sztoriként vagy posztként osztunk meg a közösségi médián, vagy akár a különböző helyzetkomikumok, amelyek ad hoc jelleggel állnak elő. Egy étterem esetén például irreális, hogy a hetente változó menü képeit minden héten profi fotós készítse el – főleg figyelembe véve a tényt, hogy a heti menüt nem a gourmet (vagy éppen esztétikai) élményt hajszoló vendégek fogják igénybe venni, hanem például a szomszédos irodaház alkalmazottai, akik olcsón, gyorsan és relatíve jót szeretnének enni.

Hogyan csináljam jól telefonnal?

Ha nincs meg a büdzsénk egy profi fotós foglalkoztatásához, vagy éppen a fentebb említett kategóriák valamelyikébe esünk (aktualitások, heti menü stb.), akkor nem árt, ha figyelembe veszünk néhány alapszabályt a mobilos fotók elkészítésénél:

  1. Legyen elég természetes fény ott, ahol a fotót készíted (a vakut pedig felejtsd el)
  2. Gondold végig, mit akarsz megmutatni, és próbálj ki különböző szögeket
  3. Bökj a kijelzőn arra az objektumra/részletre, amit a legélesebben szeretnél láttatni
  4. Stabilizáld a telefont a kezedben (és/vagy egy állványon)
  5. Tartsd a hátteret tisztán és rendezetten
Hogyan csináljam jól telefonnal?

Mi az, amit jobb, ha profi fotósra bízol

A legfontosabb és/vagy legnagyobb presztízst hordozó tartalmak elkészítését, úgy mint a nagyobb weboldal fotók, a katalógushoz/szórólaphoz használt képet, plakáthoz szükséges képek. Érdemes fontolóra venni azt is, hogy egy profi fotós esetén nem csak a szaktudás és a többéves tapasztalat adott (a legjobb szögek, praktikák és akár marketinges ismeretek), de a modern technika is, amely együttesen garantálja a legmagasabb minőségű végeredményt.

Szeretnél szakértő segítséget? Tudj meg többet szolgáltatásunkról: 

Ügynökségünk hivatalos Google Partner

Mit jelent ez?
Dióhéjban ez azt jelenti, hogy a hirdetéskezelési szolgáltatásunk elérte az egyik legmagasabb kitüntetést, így a Google által bizonyítottan maximalizáljuk az ügyfeleink kampányainak sikerességét.

Legutóbbi blogbejegyzéseink:

Üzenetküldés
Általános ajánlatkérés
Miben segíthetek?
Kapcsolatfelvételi adatok
környezetbarát iroda
állatbarát iroda

Copyright © 2025 – Minden jog fenntartva – rev.2.52

Közösségi média oldalkezelést szeretnék
Hirdetéskezelést szeretnék