Ha vállalkozás indításon gondolkodunk, akkor nagy valószínűséggel felmerül a kérdés: webáruházat vagy fizikai boltot nyissunk? Az egekbe szökő energiaárak és a kiszámíthatatlan gazdasági helyzet miatt pedig a kérdés aktuálisabb, mint valaha. Lássuk hát a pro és kontra érveket!
Az egyik legnagyobb előnye a webáruházaknak az, hogy nincs nyitvatartási idejük. A rendeléseket gyakorlatilag éjjel-nappal rögzíti a rendszer, így nekünk nincs más dolgunk, mint feldolgozni őket (na jó, természetesen azért vannak más teendőink is…).
Ezzel szemben egy fizikai üzletben csak a meghatározott időintervallumban lehet vásárolni, és természetesen biztosítanunk kell legalább egy fő személyzetet is. A hátrány azonban egyben az előny is: itt lehetősége van a vevőnek azonnal hiteles információhoz jutni a termékekről vagy szolgáltatásokról.
Ahhoz hogy döntést tudjunk hozni, az egyik legfontosabb (ha nem a legfontosabb) szempontként a fenntartási költségeket kell górcső alá vennünk. És bár egy fizikai bolt esetén ez rendkívül változó (hol van az üzlethelyiség, mennyibe kerül a karbantartása stb.), a webáruháznál nagyjából hasonló költségek érvényesülnek valamennyi vállalkozás típusnál. Alapjáraton elmondható, hogy egy megfelelő minőségben lefejlesztett webáruház egyszeri költsége körülbelül 550 ezer és 3 millió forint között mozog, de természetesen itt más opciókat is lehetőségünk van igénybe venni (pl. UNAS vagy Shoprenter).
A marketing költségeket sem a fizikai üzlet, sem pedig a webáruház esetén nem úszhatjuk meg. Ráadásul nagyjából hasonló költségekkel és marketing eszközökkel kell számolnunk mindkét esetben. Ugyanis egy fizikai üzletnél is a legjobb módja annak, hogy fenntartsuk (vagy akár kialakítsuk) a kapcsolatot a vevőinkkel, ha online próbáljunk elérni őket (például e-mail marketinggel vagy Google hirdetésekkel). Éppen ezért jó, ha észben tartjuk, hogy attól még, hogy a fizikai üzlet mellett döntünk, vajmi kicsi az esélye annak, hogy elkerüljük a marketing költségeket napjaink kiélezett versenykörnyezetében.
A vevő szemszögéből a kényelmi faktor elsődleges, ha vásárlásról van szó. Mindenki siet, és a lehető legidőhatékonyabb módon szeretne vásárolni: épp úgy, ahogy nem fog egy vevő órákat várni arra, hogy kiszolgáld a fizikai üzletedben, a webáruházadban sem fog hosszú perceket várni arra, hogy betöltsön egy termékoldal vagy egy kép.
Egy webáruházban lekattintgatni a szükséges termékeket a kanapéról természetesen roppant kényelmes megoldás a vásárlók számára, de webáruház tulajdonosként nem árt azt is szem előtt tartanunk, hogy a webfejlesztési folyamattal nem áll meg a mutatvány. A vevő számára ugyanis a teljes vásárlási folyamatot a lehető legkényelmesebbé kell tennünk, ehhez pedig állandóan éberen kell figyelnünk, hogy hogyan tudnánk javítani a jelenlegi praktikákon. Ehhez jó, ha kéznél van egy megbízható webes szakember vagy egy tapasztalt, szakértői csapat, akik a szükséges tanácsokkal és fejlesztésekkel tudják támogatni a bevétel növekedésünket.
Mit jelent ez?
Dióhéjban ez azt jelenti, hogy a hirdetéskezelési szolgáltatásunk elérte az egyik legmagasabb kitüntetést, így a Google által bizonyítottan maximalizáljuk az ügyfeleink kampányainak sikerességét.
Kövess Facebook-on! LinkedIn-en! Instagram-on! YouTube-on! TikTok-on!
Szolgáltatások:
Süti | Időtartam | Leírás |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |