loader image

Webáruház vagy fizikai bolt? Pro és kontra

Ha vállalkozás indításon gondolkodunk, akkor nagy valószínűséggel felmerül a kérdés: webáruházat vagy fizikai boltot nyissunk? Az egekbe szökő energiaárak és a kiszámíthatatlan gazdasági helyzet miatt pedig a kérdés aktuálisabb, mint valaha. Lássuk hát a pro és kontra érveket!

Rendelések a nap 24 órájában vs. személyes interakció

Az egyik legnagyobb előnye a webáruházaknak az, hogy nincs nyitvatartási idejük. A rendeléseket gyakorlatilag éjjel-nappal rögzíti a rendszer, így nekünk nincs más dolgunk, mint feldolgozni őket (na jó, természetesen azért vannak más teendőink is…).

Ezzel szemben egy fizikai üzletben csak a meghatározott időintervallumban lehet vásárolni, és természetesen biztosítanunk kell legalább egy fő személyzetet is. A hátrány azonban egyben az előny is: itt lehetősége van a vevőnek azonnal hiteles információhoz jutni a termékekről vagy szolgáltatásokról.

Fenntartási költségek

Ahhoz hogy döntést tudjunk hozni, az egyik legfontosabb (ha nem a legfontosabb) szempontként a fenntartási költségeket kell górcső alá vennünk. És bár egy fizikai bolt esetén ez rendkívül változó (hol van az üzlethelyiség, mennyibe kerül a karbantartása stb.), a webáruháznál nagyjából hasonló költségek érvényesülnek valamennyi vállalkozás típusnál. Alapjáraton elmondható, hogy egy megfelelő minőségben lefejlesztett webáruház egyszeri költsége körülbelül 550 ezer és 3 millió forint között mozog, de természetesen itt más opciókat is lehetőségünk van igénybe venni (pl. UNAS vagy Shoprenter).

Webáruháznál általában az alábbi fenntartási költségekkel kell számolni:

  1. Domain név és tárhely (körülbelül 20-25 ezer forint évente)
  2. Ha nem a saját, fejlesztett webshop mellett döntünk, akkor webáruház bérlési költség (körülbelül havi 15-25 ezer forint).
  3. Karbantartási költségek (változó, havonta körülbelül 10-20 ezer forint)

Fizikai bolt esetén:

  1. Ha nem saját üzletünk van, akkor bérleti díj (természetesen egy vidéki, kis üzlet és egy Pest belvárosában található üzlet bérleti díja ég és föld lehet)
  2. Rezsiköltség
  3. Karbantartási költségek
  4. Alkalmazottak

Marketing költségek

A marketing költségeket sem a fizikai üzlet, sem pedig a webáruház esetén nem úszhatjuk meg. Ráadásul nagyjából hasonló költségekkel és marketing eszközökkel kell számolnunk mindkét esetben. Ugyanis egy fizikai üzletnél is a legjobb módja annak, hogy fenntartsuk (vagy akár kialakítsuk) a kapcsolatot a vevőinkkel, ha online próbáljunk elérni őket (például e-mail marketinggel vagy Google hirdetésekkel). Éppen ezért jó, ha észben tartjuk, hogy attól még, hogy a fizikai üzlet mellett döntünk, vajmi kicsi az esélye annak, hogy elkerüljük a marketing költségeket napjaink kiélezett versenykörnyezetében.

Kényelem vs. kényelmetlenség

A vevő szemszögéből a kényelmi faktor elsődleges, ha vásárlásról van szó. Mindenki siet, és a lehető legidőhatékonyabb módon szeretne vásárolni: épp úgy, ahogy nem fog egy vevő órákat várni arra, hogy kiszolgáld a fizikai üzletedben, a webáruházadban sem fog hosszú perceket várni arra, hogy betöltsön egy termékoldal vagy egy kép.

Egy webáruházban lekattintgatni a szükséges termékeket a kanapéról természetesen roppant kényelmes megoldás a vásárlók számára, de webáruház tulajdonosként nem árt azt is szem előtt tartanunk, hogy a webfejlesztési folyamattal nem áll meg a mutatvány. A vevő számára ugyanis a teljes vásárlási folyamatot a lehető legkényelmesebbé kell tennünk, ehhez pedig állandóan éberen kell figyelnünk, hogy hogyan tudnánk javítani a jelenlegi praktikákon. Ehhez jó, ha kéznél van egy megbízható webes szakember vagy egy tapasztalt, szakértői csapat, akik a szükséges tanácsokkal és fejlesztésekkel tudják támogatni a bevétel növekedésünket.

Ügynökségünk hivatalos Google Partner

Mit jelent ez?
Dióhéjban ez azt jelenti, hogy a hirdetéskezelési szolgáltatásunk elérte az egyik legmagasabb kitüntetést, így a Google által bizonyítottan maximalizáljuk az ügyfeleink kampányainak sikerességét.

Legutóbbi blogbejegyzéseink:

Üzenetküldés
Általános ajánlatkérés
Miben segíthetek?
Kapcsolatfelvételi adatok
környezetbarát iroda
állatbarát iroda

Copyright © 2023 – Minden jog fenntartva – rev.2.29

Közösségi média oldalkezelést szeretnék
Hirdetéskezelést szeretnék